Surveys

Interne & Externe Ambassadeur Schaal

Geen NPS, maar de IEAS.

De door organisaties veel gebruikte Net Promoter Score (NPS) draait om de (passieve) vraag: ‘Hoe waarschijnlijk is het dat u ons zou aanbevelen aan een vriend of collega?

Deze NPS score zegt helaas weinig over de (actieve) houding en intrinsieke motivatie van de medewerker om zich daadwerkelijk als ambassadeur van de organisatie te gedragen, en meet slechts de intentie. Hoewel het onderscheid klein lijkt is deze belangrijk om het juiste beeld te krijgen.  

Juist die actieve en positieve werkhouding en intrinsieke motivatie zijn bepalend voor het succes van elke organisatie. Een hoge Net Promoter Score kan bijvoorbeeld ook beïnvloed worden door extrinsieke factoren, zoals het ontvangen van hoge bonussen of anderszins.

Toekomstgerichte organisaties richten zich daarom niet op het meten en ontwikkelen van intenties, zoals de NPS doet, maar op de intrinsieke motivatie en actieve werkhouding van hun medewerkers. De Interne en Externe Ambassadeur Schaal (IEAS) brengt deze onderscheidende aspecten concreet in kaart. Meer informatie over de IEAS is hieronder aan te vragen.

Onze Surveys

Op verzoek van Leiders.nl ontwikkelde professor Bas Kodden:

Meer informatie over onze surveys
is via onderstaand formulier op te vragen:


    Medewerker Bevlogenheid Onderzoek (MBO)Verantwoord Leiderschap Schaal (VLS)Interne en Externe Ambassadeur Schaal (IEAS)